Welke Cursus spreekt jou in?
Ga jij bij Recolo aan de slag, dan willen wij dat je je blijft ontwikkelen. Daarom kun je bij Recolo zelf kiezen op welk vlak je jezelf wil versterken. Hieronder tref je een aantal cursussen die je via ons mag gaan volgen. Heb je zelf een andere cursus gezien die relevant is voor je vak, dan kun je altijd contact opnemen met een van onze collega’s om dit te bespreken.
Een greep uit vaak gekozen cursussen waar we maandelijks onze medewerkers op inschrijven.
Masterclass Gastheerschap
Een gast komt om lekker te eten, te genieten van een koud biertje of een verse kop koffie te drinken. Of een gast zich echt welkom voelt en nog eens terugkomt, hangt af van jouw optreden. Dit is van doorslaggevend belang. Vaak is de invloed van de gastheer of gastvrouw groter dan de gerechten op het bord en de wijn in het glas.
Wat leer je tijdens de Masterclass Gastheerschap/Hospitality
Je verkrijgt inzicht in hoe je gasten jou ervaren. Hoe zet je jouw unieke talent in om invloed uit te oefenen op de beleving van je gast? Je leert onder meer hoe je de rust bewaart als het drukker wordt en misschien nog wel het allerbelangrijkste: hoe jij je eigen werk leuk maakt en houdt!
Tijdens deze dynamische Masterclass komen de volgende onderwerpen aan bod:
- Inzicht en invloed
- Full presence en ontvangen van feedback
- Extreme omstandigheden
- Onderzoek: verrassende keuzes
- De essentie van werkplezier
- Kernkwaliteiten
Leermeester cursus
Om erkend leerbedrijf te worden en te blijven, moet er minimaal één gediplomeerd leermeester binnen je bedrijf werkzaam zijn. Als leermeester ben je onmisbaar voor de ontwikkeling van (jonge) medewerkers in de horeca. Je deelt je kennis en begeleidt je medewerkers, zodat ze zich kunnen ontwikkelen tot vaklieden. Een verantwoordelijke taak. De kwaliteit van jou als leermeester is hierin medebepalend.
Wat leer je tijdens de driedaagse cursus Leermeester
Met de cursus SVH Leermeester geef je het vakmanschap door aan nieuwe medewerkers. Na de cursus heb je een goed inzicht in onderstaande werkprocessen en kun je deze toepassen in de praktijk:
- Het werven en selecteren van je nieuwe (lerende) medewerkers
- Het introduceren en inwerken van je (lerende) medewerkers
- Het zichzelf blijven ontwikkelen
- Het beoordelen van je (lerende) medewerkers
- Het begeleiden van je (lerende) medewerkers
- Het bespreken en bepalen van het begeleidingstraject
Basisvaardigheden Horeca
Sociale Hygiëne
In één lesdag word je goed voorbereid op het officiële SVH examen Sociale Hygiëne dat aansluitend op de cursus wordt afgenomen. Je maakt je handige methoden eigen om gasten duidelijk te maken wat in je bedrijf wel en niet is toegestaan en leert hoe je de veiligheid en het welzijn van jezelf, je collega’s en gasten kunt garanderen.
Onderwerpen die tijdens de cursus Sociale Hygiëne – Spoed (1 dag) aan bod komen, zijn:
- Omgaan met gasten
- Bedrijfsformule
- Gastvrijheidsformule
- Drank- en Horecawet
- Regelhandhaving
- Omgaan met intimidatie, agressie en geweld
- Gespreksmodellen
- Alcoholbeleid, drugsbeleid en gokbeleid
- Inrichtingseisen en voorzieningen
- Veiligheid in het horecabedrijf
BHV
Heeft u personeel in dienst? Dan bent u volgens de Arbowet verplicht dagelijks tenminste één bedrijfshulpverlener (BHV’er) binnen uw bedrijf aanwezig te hebben. Deze is verantwoordelijk voor het bestrijden van een beginnende brand, het verlenen van eerste hulp en het begeleiden van een ontruiming.
Wat leert u tijdens de BHV Basiscursus
Eerste Hulp
- Alarmeren van BHV en algemene hulpverleningsregels
- Reanimatie en gebruik van een AED
- Uitwendige wonden: brandwonden, oogletsels, kneuzingen en verstuikingen, botbreuken, ontwrichtingen en wervelletsels
Brandbestrijding en Ontruiming
- Brand en de gevaren bij brand
- De taak van een BHV’er bij een brand en een ontruiming
- Voorbereiding van een ontruiming
Recolo Facility
Een goed en professioneel georganiseerde werkomgeving of gastenverblijf heeft een positief effect op de beleving van gasten en werksfeer binnen uw organisatie. Met onze facilitaire dienstverlening helpen we u graag tijd te besparen en processen efficiënter te laten verlopen. Met onze opdrachtgevers maken wij maatwerk afspraken en vervullen een adviserende rol over de inrichting van dagelijkse processen binnen uw organisatie. Ook zorgen we voor een constante pool van mensen die flexibel inzetbaar zijn zodat u kunt rekenen op bekende gezichten.
Nieuwsgierig? Dat is fijn! Graag komen wij met u in contact, om vrijblijvend door te spreken wat Recolo op het facilitaire gebied voor u kan betekenen.
Wij verwachten dat jij:
- De Engelse en/of Nederlandse taal beheerst
- Een representatieve houding aanneemt
- De juiste service afstemt op de verschillende gasten
- Flexibel bent: variërend van ochtend-, avond- tot weekenddiensten
Wij bieden jou:
- De mogelijkheid om jezelf te ontplooien (door bijvoorbeeld cursussen vanuit Recolo)
- Flexibiliteit en houden rekening met jouw beschikbaarheid
- Betrokkenheid: we willen weten hoe het met je gaat op het werk
- Uitbetaling van het salaris per week of vier weken
- Een samenwerking met Recolo voor de lange termijn (minimaal 1,5 jaar)